ABC PACJENTA
Informacje dla pacjentów
RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Przedmiotem działalności Instytutu jest prowadzenie badań naukowych, prac rozwojowych, działalności dydaktycznej w dziedzinie nauki o gruźlicy i chorobach płuc, na potrzeby systemu ochrony zdrowia, upowszechnianie wyników tych prac oraz udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie leczenia chorób płuc.
Instytut Gruźlicy i Chorób Płuc udziela świadczeń zdrowotnych osobom ubezpieczonym w Narodowym Funduszu Zdrowia w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego. Świadczenia zdrowotne udzielane są na podstawie umów zawartych z Narodowym Funduszem Zdrowia. Rodzaje i zakresy świadczeń zdrowotnych wykonywanych w IGiChP określono w załączniku.
Osoby nie posiadające prawa do bezpłatnych świadczeń mogą korzystać ze świadczeń zdrowotnych odpłatnie. Zasady postępowania w tym przypadku reguluje Regulamin Organizacyjny Instytutu.
UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
- Pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona przez pacjenta może wystąpić o udostępnienie dokumentacji medycznej w postaci wyciągu, odpisu lub kopii.
- Udostępnienie dokumentacji następuje na ustny lub pisemny wniosek pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby przez niego upowaznionej po potwierdzeniu jego tożsamości dowodem osobistym lub innym dokumentem urzędowym ze zdjęciem.
- Wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej określa Regulamin Organizacyjny Instytutu Cennik opłat za udostępnienie dokmentacji medycznej.
OPŁATY ZA PRZECHOWYWANIE ZWŁOK
Wysokość opłaty za przechowywanie zwłok pacjenta zmarłego w Instytucie przez okres dłuższy niż 72 godziny od osób lub instytucji uprawnionych do pochowania zwłok określa Regulamin Organizacyjny Instytutu.
SPOSÓB PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SPRAW W INSTYTUCIE
- Pisma urzędowe oraz inne przychodzące do Szpitala odnotowywane są w Kancelarii Ogólnej, następnie kierowane przez Dyrektora do odpowiednich komórek organizacyjnych, celem dalszego załatwienia. Korespondencja wychodząca na zewnątrz również podlega ewidencji.
- Skargi i wnioski rozpatruje Dyrektor. Przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków Dyrektor powierza wyznaczonym pracownikom.
TRYB SKŁADANIA SKARG I WNIOSKÓW PRZEZ PACJENTÓW INSTYTUTU
- Pacjenci mogą składać swoje spostrzeżenia do książek skarg i wniosków znajdujących się w oddziałach szpitalnych lub kierować je bezpośrednio do kierownika oddziału lub pielęgniarki oddziałowej.
- Skargi i wnioski można również składać osobiście do z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa (środy od godz. 9.00 do 10.00).
email: bip@igichp.edu.pl tel.:22 43 12 235 fax: 22 43 12 235 , w dniu: 09‑04‑2021 18:36:19
email: bip@igichp.edu.pl tel.:22 43 12 235 fax: 22 43 12 235 , w dniu: 09‑04‑2021 18:36:19
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|